פרוטוקולי הוא פרוטוקול לעבודה עם ילדים בגילאי 6-12 .
פרוטוקולי פותח אחרי שנים רבות של העמקה שלי בנושא הוויסות הרגשי בעבודה עם ילדים, הורים, ומטפלים, פיתוח משחקים, כתיבת ספרות ילדים וכתיבת ספר.
האם פרוטוקולי הינו האח הקטן של הפרוטוקול הגמיש?
שאלה קצת מבלבלת אבל הוא קרוב משפחה. שניהם עוסקים בויסות רגשי ולכן לשינהם יש אותה מטרה, אך התכנים אינם חוזרים על עצמם והפרוטוקולי ממוקד בכרטיסיות ובחוברת הרגש שלי ואני.
למה לי פרוטוקולי?
כי כיום ידוע שילדים שהעולם הרגשי שלהם רחב ויש ביכולתם לווסתו מאושרים יותר מילדים שאינם מווסתיחם, מצליחים יותר בחיי יו-יום ומביאים את היכולות החברתיות
והאקדמיות שלהם למימוש.
עבודה עם הפרוטוקולי ממוקדת מאוד ועוזרת לכם להתארגן ולהתאים את התכנים לכל מפגש ומפגש!
מה נוכל לעשות באמצעות הפרוטוקולי?
פרוטוקולי מאפשר לאנשי טיפול, וחינוך לעבוד עם ילדים על זיהוי רגשות, הרחבת מנעד הרגשות, ביטוי רגשות, חיבור בין תחושה לרגש והבנת המרכיב הקוגניטיבי בחוויה הרגשית. באמצעות הכרטיסיות המשלימות את התהליך שהילדים עוברים במהלך
העבודה בחוברת, אפשר ללמוד ולתרגל טכניקות מגוונות לוויסות רגשות.
מהן הטכניקות שאתם מציעים בפרוטוקול ? הטכניקות שמוצעות בכרטיסיות מתחלקות לחמש קטגוריות: טכניקות לזיהוי וקבלת רגשות. טכניקות לשימת לב, המכילות תרגולי קשיבות לרגע הנוכחי ולחוויה הפנימית והחיצונית.
טכניקות תחושתיות: לזיהוי תחושות גוף המשלבות התבוננות בחוויה הגופנית, כולל הרפיות. טכניקות קוגניטיביות: לזיהוי, קבלה וגמישות מחשבתית.
טכניקות התנהגותיות: ליצירת מרחב בין הרגש להתנהגות ותרגול התנהגויות היעילות לטווח ארוך.
פרוטוקולי מבוסס על הגישה קוגניטיבית-התנהגותית ומשלב את הגל השני והשלישי, במיקוד על רגשות.
אני מציעה 22-15 , מפגשים, אך מובן שאפשר לצמצם או להרחיב בהתאם לצורך ולמטרת המפגשים. אורך כל מפגש בין שעה
לשעה וחצי.
פרוטוקולי למי מיועד?
למפגשים עם ילדים צעירים עד גיל 12 שרוצים להרחיב את מנעד הרגשות.
למפגשים עם ילדים צעירים שרוצים לשפר את יכולת הוויסות הרגשי שלהם באמצעות כלים לוויסות רגשי.
למפגשים עם ילדים שרוצים ללמוד לקבל את הרגשות באופן שהרגשות העוצמתיים לא יציפו אותם וינהלו את חייהם.
לכל מי שרוצה שיהיה בידו כלים לעבודה לויסות רגשי!