הצטרפו אלינו לסדנא מרתקת, המשלבת בין ידע מחקרי לידע מעשי – תכל'ס מה עושים כשהילד צועק? איך מגיבים לילד החרד? ומה עושים
כשהם לא מפסיקים לריב? וכל זאת בהתייחסות למה שמתרחש במוח של ההורה והילד.
בסדנא נתרגם ידע מחקרי – לכלים מעשיים ופרקטיים, בהם תוכלו להשתמש ביום-יום. נלמד שפה חדשה, שתתן לכם כלים להתמודדות ומענה
מידי בסיטואציות שונות לילד שלכם. כמו כן באמצעות הכלים הפרקטיים והידע אודות התפתחות המוח תוכלו להרחיב את חלון הסיבולת של
ילדכם מה שיאפשר לו להתמודד במצבים מתסכלים ועם רגשות לא נעימים.
בתום הסדנא, תהיו מצוידים במיומנויות שיעזרו לילדיכם לווסת את התנהגותם ולהתמודד עם תסכולים בצורה מכוונת מטרה.
אל תחמיצו את ההזדמנות לשפר את חיי המשפחה שלכם, ולהעניק לילדיכם את העתיד הטוב ביותר.
במהלך 12 מפגשים מרתקים, ד"ר ליאת יקיר תביא את הידע העצום שלה על מדעי המוח במשפחה, ושלי זאנטקרן תהפוך את המחקר –
לפרקטיקה. שלי תציג כיצד להביא את המדע – הביתה, להורות שלנו, כך שנעצב באופן המיטבי את המוח של הילד שלנו, תוך יחסים מווסתים
מבוססי אהבה והיקשרות בטוחה. הסדנא עוסקת ביחסי הורות – ילד בכל הגילאים! מטרום לידה ועד לסוף שנות ה – 20 , כשהמוח הקדמי מסיים
את התפתחותו והקשרים מתייצבים. זכרו! המוח הינו גמיש ותמיד ניתן לעשות תיקונים!
קצת על המרצות:
שלי כתבה מספר ספרי ם להורים ומטפלים וכן פיתחה משחקים רבי- מכר עבור מטפלים והורים הנמכרים בארץ ובעולם.
ד"ר יקיר ליאת – היא ביולוגית, מרצה וחוקרת את הביולוגיה של הרגשות. היא בעלת דוקטורט ופוסט-דוקטורט בגנטיקה מולקולרית,
ומסטר בחקר הורמונים מטעם מכון ויצמן למדע. בעלת תואר ראשון במדעי החיים מטעם אוניברסיטת תל אביב. כיום היא מתעניינת
בגנים, ההורמונים והנוירונים שמעצבים את מי שאנחנו. ספרה הראשון 'קיצור תולדות האהבה' הפך לרב-מכר ותורגם גם לאנגלית
ולשפות רבות נוספות. היא כותבת בימים אלה את ספרה השני 'עידן הסטרס' על סטרס ורוגע בעולם המודרני.
שעוסק בתובנות מחקר ד"ר יקיר השתתפה כמומחית בתכנית 'חתונמי' בהתאמה בין הזוגות. היא מגישה את הפודקאסט
המוח וביולוגיה בגובה העיניים ומפתחת קורסים שונים לקהל הרחב. הכשרתה הרבה של ד"ר יקיר בתחומי הביולוגיה, בשילוב יכולתה
יוצאת הדופן להנגיש ידע מדעי למגוון קהלים, הפכו אותה לאחת המרצות המבוקשות בארץ.
סילבוס הקורס :
- מפגש ראשון: נעים להכיר אני המוח שלך!
היכרות עם המוח – מבוא
רשתות ההכרה – איך מידע נכנס למוח? חושים
רשתות הרגש – מה גורם לנו למוטיבציה?
רשתות החשיבה – כיצד המוח מבצע פעולות מורכבות?
התפתחות המוח בראשית החיים - מפגש שני: ההורה כמעצב מוח
המוח של הילד המוח של ההורה – וויסות הדדי.
כיצד המוח של הילד מושפע ממערכת היחסים עם ההורה.
אינטימיות רגשית כבסיס בטוח – למה חשוב להרגיש ולתת לילד שלנו להיות
מורגש. - מפגש שלישי: קיצור תולדות האהבה
מה זו אהבה מבחינה ביולוגית?
הורמון האהבה – אוקסיטוצין
מדוע אנחנו זקוקים כל כך לאהבה? מערכת הרגיעה
התפתחות דפוסי אהבה במוח – הביולוגיה של ההחתמה
תיאוריית ההתקשרות – התפתחות דפוסי התקשרות בראשית החיים - מפגש רביעי: אהבה כבסיס בטוח ויציב
אהבה כבסיס להתפתחות רגשית, חברתית קוגניטיבית.
התקשרות בטוחה – כיצד מערכת היחסים משפיעה על אמונות היסוד של
הילד שלנו.
הסגנון הרגשי של ההורה והשפעתו על דפוסים רגשיים נרכשים.
כיצד המערכת ההיתקשרות שלנו משפיעה על היחסים עם הילד שלנו. - מפגש חמישי: האימהות והאבות
הבדלים בין מוח של אמא ומוח אבא.
שינויים במוח הנשי בזמן הריון ולידה-רה-ארגון
להבין את המוח הנשי והגברי – סיפור אהבה בין טסטוסטרון ואסטרוגן
כיצד מגשרים על הפער שבין אסטרוגן לטסטוסטרון? - מפגש שישי: התפקיד ההורי
ההורה הדוחף, הנמנע מול ההורה המגונן הנמנע – התפקיד ההורי בחיבור
למנגנוני המוח.
כיצד ניתן לגדל את ההורה התומך, כך שישמור על יחסים וידע להבדיל בין צורך
לצרחה? - מפגש שביעי: למה לזברות אין אולקוס? הביולוגיה של החרדה
הבנת מנגנוני הסטרס במוח האנושי. (הפרעות חרדה והתקפי חרדה)
הביולוגיה של הוויסות הרגשי – השפעת סטרס על מנגנוני ויסות רגשי
בשנים הראשונות לחיים.
הורשה הורית אפיגנטית – כיצד טראומות מועברות מדור לדור?
הבנת מנגנוני הרגיעה – ניהול סטרס וכלים להפחתת סטרס
אם קלקלת אתה יכול גם לתקן – איך לקודד מחדש חוויות שליליות במוח? - מפגש שמיני: תפקיד העל של ההורות – וויסות רגשי!
ההורה המווסת – זה כל הסיפור?!
הורות מווסתת – כיצד ניתן לווסת את הילד שבנו ואת הילד שלנו .
תפקיד ההורה המווסת מול הילד החרד, הכועס, הנעלב מה כל אחד צריך.
10 כלים מעשים לוויסות רגשי – כיצד להרחיב את אזור הסיבולת (האזור
הירוק) ולקדם יכולות לוויסות רגשי.
תיקון חוויות רגשיות – באמצעות תיקוף וחמלה לילד הפגיע. - מפגש תשיעי: סקס, סמים ומתבגרים – המוח המתבגר
המוח המדהים של המתבגרים
עיצוב המערכת הרגשית – הלימבית
בוקר טוב לאונה המצחית – קדמית
מנגנוני ויסות רגשי בגיל ההתבגרות
מדוע גיל ההתבגרות = גיל ההתמכרות? - מפגש עשירי: יחסים הורה ילד
המסע של גיל ההתבגרות בעיניים טובות.
ציפיות ההורה מול הצרכים של הילד שלו.
כשהחוזה משתנה, איך להגיב למקום ההורי החדש.
ואם זה לא מספיק אז למה החברים יותר 'חשובים' מאיתנו. - מפגש אחד-עשר: "תעזבו את המסכים" – הורות בעידן דיגיטלי
מה הטכנולוגיה עשתה למוח?
מדוע כל כך קשה להתנתק מהמסך?
תיבת סקינר של המאה ה 21-
המגיפות של העידן הטכנולוגי – בהפרעות שינה, הפרעות אכילה ובדידות
מהם שבעת הצרכים הפסיכולוגיים החדשים בעידן דיגיטלי? - מפגש שנים-עשר: איך נלמד לחיות גם עם זה? הורות בעידן הדיגטלי
האם ניתן לשלוט על שעות המסך?
אילו טכניקות וכלים שימושיים נלמדים באמצעות המסכים.
מה אפשר לעשות כשהמתבגרים מכורים לסמך ולשמור על היחסים.מפגש סיכום – ד"ר ליאת יקיר ושלי זאנטקרן יענו על שאלות