ששששהערכה כוללת 3 מוצרים :

חוברת לזיהוי החוויה הרגשית מחולקת ל5 חלקים :
חלק ראשון – מי אני ? הכרות עם הילד  ושיח על ערכים, חוזקות וכו…
חלק שני – שיום וזיהוי רגשות אצלי ואצל האחר .
חלק שלישי – זיהוי מחשבות אוטומטיות והבחנה בין סוגים שונים של עיוותי מחשבה.
חלק רביעי  – תחושות גופניות, זיהוי תחושות הגוף כחלק מהחוויה הרגשית.
חלק חמישי – הכרות עם כל רגש בנפרד

כרטיסיות המכילות טכניקות לוויסות ומחולקות ל5 נושאים:

article16

 

כרטיסיות בנושא מחשבות :  טכניקות לזיהוי מחשבות ולהכרת מגוון עיוותי החשיבה.

 

 

 

 

וינכרטיסיות בנושא רגשות – טכניקות לזיהוי רגשות, ומתן לגיטמציה למגוון הרחב של הרגשות הנעימים והלא נעימים.

 

 

 

 

 

 

כרטיסיות בנושא תחושות – טכניקות לזיהוי תחושות גופניות.

articles17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כרטיסיות המשלבות טכניקות התמודדות – טכניקות  לוויסות  ומיינדפולנס

 

article14

 

 

 

 

 

 

 

 

ארבעה משחקים שונים :

כל משחק עוסק בנושא אחר:

 

 

משחק מחשבות – בו הילדים מתרגלים זיהוי עיוותי חשיבה , התבוננות במחשבות וכן תרגול מחשבות ממתנות.

משחק רגשות – בו הילדים מתרגלים זיהוי ושיום רגשות שונים, תפקידים והבעתם.

משחק תחושות – זיהוי תחושות גופניות .

משחק התנהגות – בו הילדים מתרגלים התנהגות שמשלבת שילוב של ראיה הגיונית עם רגשות . הילדים מבחינים בין התנהגות מונעת רגש להתנהגות מונעת מטרה על סמך הגיון ורגש.

 

משחק מחשבות

מטרת המשחק:
אפשרות א: זיהוי מחשבות אוטומטיות והיכרות עם סוגים שונים של עיוותי מחשבה.
אפשרות ב: זיהוי מחשבה והתבוננות בה מבלי לשפוט אותה או לפעול מתוכה.
משחק למתקדמים:
אפשרות א: הבחנה בין מחשבה אוטומטית למחשבה ממתנת
אפשרות ב: הבחנה בין מחשבה ראשונית למחשבות נוספות – גמישות מחשבתית

מהלך המשחק למתחילים:
הגעת לאירוע, עליך לומר את המחשבה שעולה בראשך בהתאם למשקף החשיבה שמופיע לאחר האירוע ולהתקדם אליו.

דוגמא: אמא לא הרשתה לי לאכול גלידה.- משקף איום ונורא(כאן להכניס משקף) – עליך לומר מחשבה בהתאם למשקף החשיבה , למשל: “אני לא מסוגל להתמודד עם העובדה שלא מרשים לי לאכול גלידה”.  ולהתקדם 2 צעדים.

עצרת במשקף – אמור מחשבה מתאימה לסוג החשיבה של המשקף והתקדם צעד אחד קדימה.
עצרת במשימה – בצע אותה.
עצרת במשקפיים שחורים – לך לבית הכלא והמתן תור אחד.
עצרת במשקפיים ורודים – התקדם 3 צעדים.

אפשרות ב: הגעת למחשבה, עליך לזהות את סוג המחשבה המזיקה ואמור : “המחשבה שלי  אומרת ש…”    ומה אני יכולה לעשות כדי לפעול לא מתוך המחשבה המזיקה.
לדוגמא: עצרת במשקף הכללה: לשים פה משקף  “אף אחד לא אוהב אותי”… המחשבה שלי היא שאף אחד לא אוהב אותי, הכי יעיל עבורי להתקשר לחבר טוב ולשוחח איתו .

מהלך המשחק למתקדמים:

אפשרות א:  הגעת לאירוע מסוים, עליך לומר את המחשבה שעולה בראשך בהתאם למשקף החשיבה שמופיע לאחר האירוע. לאחר מכן באפשרותך לומר מחשבה ממתנת ולהתקדם צעד נוסף.
דוגמא: התחבאתי לאמא והיא לא חיפשה אותי
מחשבת הכללה : לאף אחד לא אכפת ממני.
מחשבה ממתנה: ” אמא אוהבת אותי ואכפת לה אך היא לפעמים עסוקה.”

אפשרות ב : גמישות מחשבתית  – אירוע: אבא מכריח אותי להשתתף בחוג כדורסל :
מחשבה אוטומטית מזיקה  : ” הוא חושב שאני גרוע בכדוריד”  – משקפי הנמכה עצמית
אפשרויות נוספות: ” הוא רוצה שאני אהנה” , הוא חושב שאני טוב גם בכדורסל”  הוא בטח רוצה שהתקבל לכיתת ספורט”…

מנצח מי שמגיע ראשון לקו הסיום.

 

  1. רגשות מתערבבים

מטרת המשחק: להגיע ראשון לקו הסיום.

מהלך המשחק למתחילים:
עצרת בפרצוף רגש? ספר על מקרה שבו חשת את אותו רגש והתקדם צעד אחד.
דוגמא: עצרת ברגש שמח – תמונה – “אתמול הלכתי לחבר והכנו ביחד פיצה , שמחתי שבסוף בחרתי לללכת אליו ולא לשי”

עצרת במשימה? בצע את המשימה בהתאם לכתוב והתקדם צעד אחד.

אפשרות ב – עצרת בפרצוף רגש? עשה את אותו פרצוף והמתן כחצי דקה. האם עלה לך זיכרון שמתאים לאותו רגש? אם כן, ספר אותו והתקדם 2 צעדים.
אפשרות ג – עצרת בפרצוף רגש? הסבר מה תפקידו של אותו רגש בחיינו. התקדם 2 צעדים. באפשרותך להיעזר באחד המשתתפים, ולאחר ההסבר כל אחד מכם יתקדם צעד אחד קדימה.
אפשרות ד- עצרת ברגש מסויים , ספר על המחשבה שגורמת לך להרגיש כך והתקדם שני צעדים .

לדוגמא:  עצרתי על בושה – המחשבה שגורמת לי להתבייש ” שאני אטעה ליד כל הכיתה”

מנצח מי שמגיע ראשון לקו סיום.

  1. תחושות מתרחשות

מטרת המשחק: זיהוי תחושות גופניות.

המשתתף הצעיר ביותר זורק את הקובייה ומתקדם בהתאם למספר שמופיע על הקובייה.

עצרת  במשימה –  זהה את התחושות בהתאם לרגשות או זהה את הרגשות בהתאם לתחושות והתקדם צעד נוסף

אם עצרת במשימה שונה בצע אותה בהתאם לכתוב.

עצרת על שבלונת הגוף שים לב לתחושה הגופנית שלך ברגע זה וספר למשתתפים, התקדם צעד אחד.

מנצח מי שמגיע ראשון לקו סיום.

 

  1. בוחרים התנהגות

מטרת המשחק: זיהוי התנהגויות מונעות רגש והתנהגויות מונעות מטרה ( חיבור של הרגש והמחשבה).

עצרת במשקפיים? ספר על התנהגות מונעת רגש בהתאם לאירוע הצמוד למשקפיים והישאר במקום. לא הצלחת לזהות התנהגות מתוך המשקפיים? חזור צעד אחד אחורה.
דוגמא: משקפיים –לשים פה משקפים – אחי הקטן פיזר לי את הקלמר בכל הבית – הרבצתי לו והתחלתי לצעוק.

עצרת באירוע? ספר על התנהגות מתוך המשקפת (התנהגות מונעת מטרה).

אירוע: היום בערב יש תוכנית  שאני אוהב ואבא לא מרשה לי לצפות בה. – אני יהיה עצוב ומתוסכל אך אני אקליט את זה ואקום בבוקר לצפות בה .

עצרת במשקפת? ספר על אירוע שבו התנהגת מתוך מטרה. התקדם צעד אחד קדימה.
השבוע הגעתי הביתה ואמא הכינה את האוכל שאני הכי לא אוהב, החלטתי להכין לי משהו קטן ובערב בקשתי שתכין לי משהו שאני אוהב.

עצרת במשימה? בצע אותה בהתאם לכתוב.
מנצח מי שהגיעה ראשון.