ספרונה - קורונה

הספרון נכתב במיוחד עבורכם לימי הקורונה על מנת לאפשר "נרמול" ו"התיידדות" עם וירוס הקורונה, על ידי שימוש בדמות קורונה חמודה, קטנה ולא כמפלצת או אוייב שמנסה לעשות לנו רע.
ההחצנה של הקורונה כייצור ידידותי מאפשרת לילדים (וגם לנו המבוגרים) להתייחס אליה בדרך פחות מאיימת, אולי גם קצת משעשעת.
בספרון תוכלו למצוא טכניקות שונות לויסות הדאגה מעולם הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, מהפסיכולוגיה החיובית ומיינדפולנס

בתחילת הספרון ישנו שיח על רגשות –רגשות "נעימים" וגם כאלו ש"אינם נעימים". אפשר להרחיב את השיח או לסמן בלבד.
בשלב לאחר מכן ישנה התייחסות למחשבות מדאיגות ומחשבות מרגיעות. חשוב לתת מקום לכל מחשבה, לא להיבהל, מחשבה הינה מחשבה בלבד, אפשר תמיד להוסיף מחשבה מרגיעה.
בשלב השלישי הילד פוגש את התחושות הגופניות ויכול לסמן אילו תחושות גוף הוא מרגיש כשהוא דואג. אפשר להרחיב את הנושא ולשוחח גם על רגשות ותחושות גוף נוספים ולא רק כאלו של דאגה.
שלב רביעי מציג טכניקות שונות לויסות הדאגה. כדאי להתאמן בכל יום, ולהפוך את הטכניקות ל"משחק חופשי" בבית . לדוגמא: מי מוצא הכי מהר 5 דברים ש...
מי הכי זריז בלהכיר תודה על 2 דברים שיש לנו ברגע זה... מי הראשון שמוצא מחשבה ממתנת למחשבה: " שאתם מזלזלים בי..."

ולסיום, יש מקום לדאגה! לכל הרגשות, גם "הנעימים" וגם "הפחות נעימים" יש תפקיד משמעותי בחיינו- רגשות עוזרים לנו לשמור על עצמנו. לכן חשוב לקבל את הרגש, לתת לו מקום ובכך נוכל גם לחוות את הדאגה וגם לתת לה ללכת. רגש הוא כמו גל עולה ויורד ואפשר לעלות איתו במעלה הגל וגם לרדת איתו, במקום לשחות נגדו בדרך לא יעילה...

מציעות שתיעזרו בהצעות אלו בתקופה זו אך דעו שהצעות אלו רלוונטיות גם לחיי היום יום: אפשר לתרגל הכרת תודה, שימת לב לחיובי, הסטת קשב מתוך בחירה ועוד.

שלי ויעל

  • Version
  • 290 Download
  • 5.62 MB File Size
  • 1 File Count
  • 06/04/2020 Create Date
  • 06/04/2020 Last Updated
File
ספרונה- צבעוני.pdf